geir bredes weblogg

Denne bloggens høye beskytter er "Saint Marshall, the Holy Fool"

Wednesday, March 15, 2006

Sitter å hører på HerogNå, og jeg er RettogSlett nødt til å kommentere saken om pulk til barn nummer 100. Nå er det faktisk slik at jeg ble unnfanget med det fomål å legge til rette for McDonalds på Kongsvinger, hvor min mor bodde på 80-tallet. Det var faktisk parolen til Kongsvinger FeministForening i 80: "McDonalds på by og land, ja hand i hand. Dette var det første hand-i-hand-slagordet. McDonalds stod desverre hardt på at det var for dårlig kundegrunnlag. Jeg på dette i forbindelse med et besøk hos min mor, som ennå tenker på dette, og var i harnisk etter at IKEA åpnet avdeling i Haparanda, og hvordan i helvete det kunne være lønnsomt, det kunne hun ikke forstå. Så slik gikk det til at jeg ble født i en skog, hvor det ikke var McDonalds, og med en mor som var temmelig opptatt av det faktum. Moralen er ihvertfall at barn ikke burde være et middel, men et mål i seg selv. Jeg også at det var grusomt når SV snudde i Mehmet-saken. Tragisk. Jeg vil derfor oppfordre alle foreldre i Tynset om å beherske seg, og husk hvem som må trekke denne pulken, med det meget krevende barnet i. For guds skyld, tenk litt over dette!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home