geir bredes weblogg

Denne bloggens høye beskytter er "Saint Marshall, the Holy Fool"

Wednesday, February 08, 2006

Hørte på radio idag at Haukeland sykehus har to psykologer tilgjengelige for foreldre som lurer på hvordan de skal snakke med barna om det som skjer i Midtøsten. Noen vil kanskje si at det er komisk, ja nesten ren idioti, men jeg vil nå dele et skrekkeksempel med dere, som rettferdiggjør ethvert initiativ fra profesjonelle.

Jeg var et problembarn, eller det vil si, min mor oppfattet meg som et problembarn, men jeg kom godt ut på FNs rankinger. Min mor benyttet min interesse for nyheter i mot meg, og et beskrivende eksempel er drapet på Olof Palme. Min mor fortalte meg at Palme hadde blitt drept fordi han ikke vasket hendene før middag. Hun ga en detaljrik beskrivelse av kurderne og deres besettelse for hygiene. Hun viste meg også et kurdisk opplæringshefte som beskrev hvordan man kunne gjemme seg under senger og i skap, og å slå til om natten, etter at mor hadde slått av lyset.
Min mor påstod også at Kielland-ulykken skyldtes generlt slarv, og spesifikt var det at mannskapet bare la klærne over stolen istedenfor å henge dem opp, noe som økte vekten på det femte beinet. Min mor illustrerte med kritt og tavle hvor skjørt universet er, og hvordan en ubalanse på rommet mitt, kunne kaste jordkloden inn i et svart hull, og da ville vi alle be om å få lov til å brenne i helvete.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home