geir bredes weblogg

Denne bloggens høye beskytter er "Saint Marshall, the Holy Fool"

Friday, December 30, 2005

Idag er jeg veldig oppspilt, dette skyldes ene og alene A-magasinets reportasje om fremtiden. Spesielt den delen hvor Theo har valgt den t-skjorten som ikke var nanoteknologi, og dette betyr at det blir vanskelig å få vekk rødvinsflekkene. Den eneste svakheten med artikkelen er det manglende fokus på blogging og litteratur i forhold til fremtiden. Heldigvis er dette behørig dekket i oktoberdelen av denne bloggen. Jeg kom akkurat til å tenke på at ingen har kommentert det faktum at oktoberdelen av denne bloggen har overskriften "Rød Oktober". Dette står ikke eksplisitt, men implisitt skrikes det ut. For dem som ikke har oppfattet dette ennå, anbefaler jeg en ekstra gjennomlesning.
Men tilbake til tema, altså fremtidsscenariene til A-magasinet tar i ufattelig liten grad høyde for bloggingens inntreden. En liten snerten detalj ville jo ha vært å ha skrevet hele artikkelen i fremtidens form og språk. Jeg har tidligere formulert betydningen av bloggkapital i fremtiden, noen mener at dette er tilnærmet avskrift av Bourdieu, men som respons til dette vil jeg si at A-magasinets artikkel er en G-minus oversettelse av Huxleys "A Brave New World". Allikevel vil jeg takke magasinredaksjonen tar fremtiden på alvor. Håpet mitt er at i neste års utgave av tilsvarende artikkel vil ta høyde for at det kan utvikles nye verdistørrelser for mennesklig kapasitet. Jeg vil også benytte anledningen til å takke de andre medieorganene for det gamle, og selv om vi ofte har vært i strupen på hverandre, er vi gjensidig avhengig av hverandre og jeg håper vi kan bygge videre på dette vennskapelige konkurranseforholdet. Vi snakkes på den andre siden.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home