geir bredes weblogg

Denne bloggens høye beskytter er "Saint Marshall, the Holy Fool"

Thursday, November 17, 2005

etter å ha dyttet en del stikkpiller opp i endetarmen sitter jeg igjen med to spørsmål: hvorfor er min agent så ubrukellig på de enkle ting samtidig som han er helt fantastisk i iran? og hvorfor foretrekker kinesere stikkpiller fremfor de europeiske variantene? jeg har tenkt mye på kina i det siste, hvorfor er dette landet så fantastisk i mange henseende? hvorfor kan dette landet være så pop både blant galtung og bush. i denne bloggposten får du kina 101.

per dags dato er noe av det mest fascinerende ved kina at de trosser den globale kapitalismen ved å bestemme valutakursen ut fra dagsformen. det kan være mange grunner for dette, men jeg velger å legge vekt på den som sier at den usynlige hånden er nede i buksa på kina. myten om hva som skjer hvis kineserene hopper, eller at et vingeslag fra en kinesisk sommerfugl kan skape storm på vestlandet, spiller også inn.

den kinesiske mur er nok også en del av grunnlaget for fascinasjonen. personlig så jeg neil armstrong på 60minutes som fortalte hva det egentlig var han sa først da han landet på månen: what the F...? we have to warn china there`s a very big snake on the way. oh, jesus revolution, god what is this for a sick, sick joke. why do you hate those yellow people? det kan være at dette ikke er ordrett, jeg var litt ør etter 10-12 stikkpiller. jeg må virkelig få meg ny agent.

jeg håper dette kan gi et innledende innblikk i dette fascinerende landet, hvis du har tenkt deg på tur til kina i nærmeste fremtid kan jeg anbefale agenten min atle som guide. ta kontakt for tlf, faks. går også rykter om at atle skal få egen hjemmeside snart.

5 Comments:

  • At 8:38 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hei, takker og neier :)

    Kina er et fantastisk land, på noen måter, men denne kommentaren er egentlig et spørsmål hvorfor du har linket til home.no/cutegirls under ekskjæresten din? Ingen av oss har (dessverre?) møtt, hørt eller vet hvem du er.

     
  • At 12:28 PM, Blogger geir brede said…

    det er et spørsmål du får ta med agenten min, atle, ut over det har jeg ingen kommentar. jeg håper folk har forståelse for at jeg ikke ønsker et fokus på min person i denne bloggen.

     
  • At 2:50 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hvis du ønsket at vi skulle kontakte "agenten din", ville du skrevet kontaktinfo. Han har ingenting med dette å gjøre, det er egentlig bare å fjerne linken. Ferdig med det, så får du ikke flere kommentarer ang. din person.

     
  • At 10:33 AM, Anonymous Anonymous said…

    dette er en kommentar fra politiet som også fungerer som et forenklet forelegg. det er forbudt å ha lenker til personer som ikke ønsker det. det er også forbudt å laste ned materiale beskyttet etter åndsverksloven. vi håper alle kan respektere disse lovene, for da blir det så mye triveligere for alle. boten er på fem hundre kroner. jamfør norske lover.

    Hilsen
    Politiet

     
  • At 10:36 AM, Blogger geir brede said…

    min agent er usikker på om den siste meldingen er ekte, men hans siste råd tatt i betraktning, har jeg godtatt det forenklede forelegget og har fjernet den omtalte lenken.

     

Post a Comment

<< Home