geir bredes weblogg

Denne bloggens høye beskytter er "Saint Marshall, the Holy Fool"

Friday, January 20, 2006

SLUTT Å KLAGE!

Nå må disse nordlendingene slutte å klage! Det er en skandale at saken om uværet i nord nå nesten fullstendig har overskygget nyheten om at Dagfinn Enerly snakker igjen! De fleste nordlendinger kunne hatt en god del å lære av den gladgutten fra østlandet. Han sier selv i intervjuet med Dagbladet at han alltid har ment at det ikke finnes problemer i denne verden. Mange vil kanskje møte denne påstanden med å si noe så sarkastisk og fryktelig som: "Bare vent til du må smøre din egen brødskive du, Dagfinn. Skal tro om du mener det samme da." Eller verre: "Skal se om du vil få problemer med å skaffe deg jobb igjen".

Jeg, på min side, velger heller å se på det hele på samme måte som morokaren, og ikke klage. Agenten min, Atle, for eksempel, rapporterte om en kempefin Id-feiring i Mekka, på tross av all lemlestingen og alle dødsfallene. Det blir jo ikke bedre av å klage.

Som en slags tribute til Dagfinn, lot jeg være å ofre den hamsteren jeg har snakket om tidligere, under Hajj, og knakk i stedet nakken på den. Det resulterte i at den ble lam, uten at jeg har hørt den klage av den grunn. Jeg har riktignok hørt den klynke litt, men klage: nei!

Det går en blåser en flau bris over medienorge, og ikke minst Nord-Norge.



Her er forresten hamsteren min, som jeg har døpt Dagfinn

0 Comments:

Post a Comment

<< Home