geir bredes weblogg

Denne bloggens høye beskytter er "Saint Marshall, the Holy Fool"

Saturday, February 11, 2006

Naboen min, Gaia, skal ha snikekampanje. De taper mellom 4 og 6 millioner i året på dette svineriet. Jeg vil benytte anledningen til å oppfordre til en bloggekampanje mot sniking, og dermed gi noe tilbake til samfunnet som har gitt oss så mye.
Men som naboen min, Gaia, skriver i brosjyren - de ønsker ikke å rette pekefinger eller være moralistiske - så de har hyret inn det superkule og fantastisk festlige reklamebyrået Reaktor ID, og alle som vet noe om noe, vet at de er de kuleste. Det tøffe navnet får meg til å tenke på den spaceman-sangen fra lewis-reklamen. Jeg tror det er et veldig godt valg for tøffe Gaia, Gaia er jo tross alt sinnsykt mye kulere enn HSD. Sjåførene til HSD hører på gamle, treige NRK, men hos Gaia er det Kanal 24, hele veien til Vladivostok.

Ihvertfall, kampanjen består av plakater som spiller på advarslene på røykpakkene, og har vitser som: "sniking kan medføre lommebokinfarkt" og "sniking kan føre til slitte skosåler". Den siste forstår jeg ikke helt, for det må jo slite mer på skosålene å gå hele veien hjem. Men poenget står fortsatt da det koster 750 kroner å bli tatt for sniking, og det holder jo til to par splitter nye sko på Skoringen. For et par måneder siden pitchet jeg mine egne forslag for en tilsvarende kampanje, men mine vitser kom ikke gjennom nåløyet. Mine to var som følger: "I årene 1919-1933 snek annenhver jøde på de tyske sporveiene" og "Det tyrkiske ordet for snik er armener". Når jeg likevel skulle tape denne kampen så var det bra at det skjedde for en verdig motstander.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home