geir bredes weblogg

Denne bloggens høye beskytter er "Saint Marshall, the Holy Fool"

Thursday, February 09, 2006

Så på tv2 igår at diverse "blåbloggere" (som visstnok er et begrep) driver en kampanje for å spre Muhammad-bildene. Som en guru på feltet har jeg lyst til å kommentere et par sider ved dette.

Jeg er positiv til all form for kampanje, kampanjejournalistikk og flokktenkning, og videre vil jeg si at mitt forhold til ytringsfriheten kan defineres som erotisk. Dette er nok litt min feil som har definert bloggen som en potet (den kan brukes til alt), men for å rette opp i dette vil jeg si at man begrenser bruken av poteter i større selskap. Man kan selvfølgelig bruke skrelte poteter eller sånne importerte, spesielle som de selger på ICA.
Kongen spiser tross alt bare potet en gang i året, og det er de første modne potetene i Norge, altså han spiser de fordi ingen andre har gjort det enda. Dette har en mystifiserende funksjon; når nordmenn leser i avisen at kongen spiste norske poteter igår, går de ut og ser at potetene langt fra er klare, og den logiske slutningen blir at kongen har magiske evner.
Ellers så har vi eksempelet Nils Arne Eggen, som nekter å snakke om gull før man har fått Orkdal-poteten i hus. Orkdal-poteten er en mystisk potet fra Nord-Norge som sies å ha djevelske krefter, og dette er den eneste poteten en ikke vil få på nakken. Orkdal-poteten har den evne at den kan skape en enorm blest ut av heller mindre hendelser. Den spilte en rolle ved Konsulatloven, Watergate og Dreyfus-saken. En nærmere analyse av dette vil kreve en grundig gjennomgang av fotosyntesen, og dette vil igjen føre til ABL (Absurd blogglengde), og det er vel ingen overdrivelse å kalle ABL den nye folkesykdommen.

Det ble litt vel mye om potet, men poenget er at ytringsfriheten krever en størrre innsats enn å publisere bilder på nett, mitt forslag er: lag en t-skjorte med bildene, og reis til Gaza. Dette vil vise disse tilbakestående muslimene hva vi er villige til å ofre for grunnleggende menneskerettigheter.

---------------------

Er denne noen som kan tilveiebringe informasjon om denne mannen? Jeg tror det er en jeg kjenner.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home