geir bredes weblogg

Denne bloggens høye beskytter er "Saint Marshall, the Holy Fool"

Monday, September 25, 2006

Så tok min mor siste stikk. Touché, Margot. Hennes geniale trekk er at hun har meldt meg på et program i TV2s regi, hvor barn i 20-årene, som bor hjemme hos foreldrene, skal konkurrere om å få seg et liv. Hun har sendt et brev, som jeg etter mye om og men har fått tilgang til, hvor hun beskriver meg som sosialt inkompetent og relativt uattraktiv for det motsatte kjønn. Jeg vil gjøre det helt klart at dette er hennes grusomme hevn etter hendelser vi ikke trenger å bruke tid på her, og at hennes beskrivelser av meg ikke har rot i virkeligheten.

Jeg kunne hatt venner hvis jeg ville. Jeg kunne hatt kjæreste hvis det stod på min prioriteringsliste. Jeg ble kåret til ”skolens type” en gang på nittitallet. Det kom temmelig overraskende på meg må jeg si, men det skapte stor stemning i gymsalen, til og med de antatte favorittene smilte. Det rare er at det var ei tjukk lita trille som ble ”Skolens babe”, men etter hva jeg har hørt skal hun ikke være vond å be.

Det er forøvrig heller ikke korrekt at jeg bor hjemme heller. Etter at jeg fikk hybelkomfyr, godtok fylkeskommunen min status som ”borteboende student”.

Jeg sier at mitt mors påfunn er genialt, men det er ikke hun som har funnet på denne hevnmetoden. Faktisk så meldte min far oss på et temmelig spektakulært program på engelsk tv – ”Family Fight” – som var en hit på begynnelsen av nittitallet. Programmet består av familier som konkurrerer i noe som kan minne om streetfighting, som spilles inn på Cayman Island på grunn av sitt voldelige innhold. Mine foreldres ekteskap hadde på dette tidspunkt skrantet i en del år, og dette var nok den siste spikeren i kisten. Min far sier at selv om han fikk en god omgang juling, var det verdt det for å se sin kone få tennene slått ut. At jeg også fikk meg en god lærepenge i gatas lov, var bare en bonus for hans del.

Det må nevnes at TV2 har fattet interesse for min person, og jeg har fått deres ord på at programmet vil ha en smakfull setting, og det er jo også gode muligheter for å fremme bloggen min i beste sendetid, på TV2 Zebra.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home