geir bredes weblogg

Denne bloggens høye beskytter er "Saint Marshall, the Holy Fool"

Saturday, November 05, 2005

det har vært en interessant førsteuke for undertegnede i bloggsfæren, og det har vært en uke preget av oppturer og nedturer. mitt møte med Wikipedia gikk tungt inn på meg, og i etterpåklokskapens lys ser jeg at mitt engasjement preges av det emosjonelle, fremfor det rasjonelle. men ambisjonene er å lage en progressiv møteplass som står i stil med med det nye globale medium, som internett tross alt er. ergo: målet helliger middelet, bloggen er de facto progressiv, terningen er kastet, venividivici.

ser videre at bloggen siri ser verden er kåret til ukas blogg på VG. Slik som jeg ser det, kan dette ha to årsaker: den første er at siri er ei forholdsvis attraktiv jente på tyve år, og her kan jeg ikke konkurrere med henne. den andre grunnen er hennes synspunkter på tv-serien lost. her kan jeg ikke bare matche henne, men distansere henne, i en slik grad at man skulle tro jeg hadde jetmotor.
lost er en tv-serie for degenererte rollespillpsykopater, som burde vært plassert i lukket anstalt. publikummet er, om ikke direkte så indirekte, støttespillere for eva lundgren. i motsetning til siri omfavner jeg personangrep, og håper at denne bloggen kan bli et oase, eller en slags katarsis-hore, for den folkelige "rett fra lævra"-sjangeren. jeg vil forsøke å besvare alle personangrep på en tilfredstillende måte.

som tidligere annonsert for, er lørdag listedag på denne bloggen, og jeg har den store glede og presentere den første (ja, da tenker jeg ikke på de spontane som slapp ut i testfasen) topp10-listen:

Liste over ord og setninger som fungerer flott, hvis man bytter ut ord, eller deler av ordet, med blogg
10. New kids on the blogg.
9. blogging for columbine.
8. bloggaden
7. bloggspotting (selvfølgelig)
6. "david bloggen blir nok en gang gjort til syndebukk på et svakt vålerenga".
5. "blogging for nothing and chicks for free"
4. høyblogger og lavblogger.
3. styrblogg og bablogg
2. stavanger aftenblogg.
1. "mann arrestert for blogging i nærheten av barnehage"

hederlig omtale: nitten bloggifire - "vannet frøs på bloggen min, men da var jeg på tur med deg og noen venner" (fritt etter lars fredrik beckstrøm).

5 Comments:

  • At 7:09 AM, Blogger Gaute said…

    Stå på Geir! Du bedriver Særs God Blogging (SGB)!

     
  • At 1:23 PM, Blogger geir brede said…

    takk. dette betrakter jeg som min egen raftopris.

     
  • At 1:50 AM, Blogger mrtn said…

    Jeg må innrømme at jeg synes Lost er ganske bra. Ikke la all motgangen gå inn på deg. Husk: det er ikke ekte blogging hvis alle liker det!

    (Faktisk så er det ikke ekte blogging hvis noen leser det, heller.)

     
  • At 2:45 AM, Blogger Kristoffer Jul-Larsen said…

    "Blogging in the name of..." Blog Against the Machine

    Martin Blögger Larsen

    Boligsparekonto med bloggefradrag

     
  • At 3:33 AM, Blogger mrtn said…

    Blog, in the name of love!

    The revolution will not be bloggerized.

     

Post a Comment

<< Home