geir bredes weblogg

Denne bloggens høye beskytter er "Saint Marshall, the Holy Fool"

Monday, October 31, 2005

nok en dag, nok en bragd fra dette hold..

dette er en test av mulighetene for å legge ut bilder i en weblogg, og jeg vil nå presentere mine beste feriebilder, topp 5.

5.


dette bildet er fra en skitur ifjor, jeg gikk over haukeliseter, og det var en kjempetur, helt til jeg ble snøblind, og måtte trekkes etter Vidar, de siste 10 milene. som en hund, i tau. men det er et bra bilde, og har blitt en påminnelse til meg, at øynene er kanskje den viktigste sansen, ihvertfall topp tre.

4.


dette er et bildet av onkel joar, på vei til spillejobb i Vikedal. jeg synes dette får frem spennet mellom det å ha drømmejobben, og den veien man må gå for å få den. its a long and windy road! hvis du vil lese mer om spillejobben anbefaler jeg denne:
http://www.haugesunds-avis.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050709/KULTUR/271856149

3.


her er et bilde Vidar har tatt av seg selv, faktisk på den samme turen som bilde på femteplass. vidar er alltid den som holder humøret oppe, og har som motto: "skal du få noe gjort, må du gjørra det sjøl". hahaha, du vidar, du vidar.

2.


dette bildet er fra den gang vi ikke rakk båten til danmark i 2003. lærdommen her er at selv om man skal ha det gøy, er det viktig å ta visse ting seriøst. som for eksempel avgangstider, åpningstider, og ekstra skift.

1.


dette bildet er fra et meget spesielt møte på hardangervidda for et par år siden. hareide har fått hard medfart av såkalte "humorister" de siste årene, men jeg håper dette bildet viser at han er en ekte nordmann, som tar seg en tur i fjellet, og er like hyggelig og omgjengelig der. allerede her la hareide grunnlaget for å komme på min topp 50 liste over stortingsrepresentanter, en liste som jeg vil komme tilbake til ved en senere anledning. i likhet med avisene, føler jeg at slike lister passer best i lørdagsbilagene, så lister vil fra nå av forbeholdes helgen. håper på tilbakemelding på bildene, og trenger du tips til fremgangsmåte for bilder i webloggen, så er jeg tilgjengelig via comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home