geir bredes weblogg

Denne bloggens høye beskytter er "Saint Marshall, the Holy Fool"

Thursday, October 27, 2005

idag har jeg tenkt på hva jeg skal skrive i webloggen min, og det beste jeg kunne komme på, var å starte et liberalt forum på mikronivå. det jeg mener med, er at jeg håper å skape debatt om vedtatte sannheter om korrekt oppførsel i hverdagen. jeg tenkte på dette idag da jeg stod opp, og jeg måtte velge mellom å bruke den grønne genseren, eller den lyseblå fleece-genseren som min mor kjøpte på lørdag. jeg valgte den grønne av gammel vane, og fordi jeg tror den lysblå ville skapt rabalder. er vi for konservative når vi kler på oss om morgenen? er det janteloven som styrer det visuelle inntrykk som vi møter i gaten? jeg kunne godt tenke meg å ha en avstemning om dette, og siden det ikke er mulig å ha en her på selve bloggen, tenkte jeg at vi kunne bruke en lite brukt avstemning, og den fant jeg her:

http://www.glomdalen.no/debatt/avstemninger/

stem på "under en halvtime" hvis du mener at vi er for kjedelige når vi kler på oss om morgenen"
stem på "mellom en halv time og en time" hvis du synes at janteloven er død, og det er på tide å kle seg deretter"
stem på "over en time" hvis du synes det er idiotisk å bruke tid på dette nå, så kort tid etter jordskjelvet i Kashmir"

det er fare for en liten feilprosent med tanke på at avstemningen også har andre aktører, utregningen vil jeg komme tilbake til, når jeg offentliggjør resultatet av denne undersøkelsen her, om et par dager.

hvis resultat "over en time" gjør et brakvalg, er det mulig at denne webloggen vil forandre tema ved neste korsvei.
jeg vil også takke glomdalsposten for hjelpen, og et ypperlig nettsted, med tanke på interaktivitetsaspektet. har du ideer om mulige tema for webloggen, er det bare å legge igjen comment (kommentarer) på forhånd takk.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home